- Dzisiejsza niedziela, to trzecia niedziela miesiąca i XXXIII niedziela. Taca przeznaczona jest na upiększenie kościoła.Przygotowania do I Komunii odbywają się w niedziele nieparzyste, a spotkania rodziców i młodzieży przygotowującej się do bierzmowania w niedziele parzyste. Zapraszamy dzieci wraz z rodzicami w każdą niedzielę na Mszę Świętą o godz. 12.00. Na tej Mszy będzie kazanie do dzieci, a na koniec błogosławieństwo wszystkich dzieci. Prosimy, aby rodzice zachęcali dzieci, a szczególnie młodzież przygotowującą się do bierzmowania, by zaangażowali się w grupy parafialne szczególnie scholę i ministrantów.
- W środę o godz. 17.00 wystawienie N. Sakramentu i nabożeństwo wynagradzające NSPJ, które poprowadzi wspólnota Intronizacyjna Najświętszego Serca Pana Jezusa.
- W piątek po Mszy Świętej o godz.18.00 Wieczór Uwielbienia. Zapraszamy.
- W sobotę o godz.11.00 w kościele zbiórka ministrantów i lektorów.
- Przyszła niedziela, czwarta niedziela miesiąca i XXXIV zwykła. Uroczystość Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata. Po Mszy Świętej o godz. 12.00 spotkanie kandydatów do bierzmowania z klas 8 oraz rodziców.
- Zapraszamy do udziału w Rekolekcjach Ewangelizacyjnych Odnowy, które w naszym dekanacie odbędą się w kościele Najświętszego Serca Jezusowego przy ul. Sandomierskiej. Czas trwania to 11 tygodni. Rozpoczęcie 21 listopada. Spotkania rekolekcyjne w każdy piątek po Mszy św. o godz. 18.00. Serdecznie zachęcamy.
- Zachęcamy małżonków do udziału w warsztatach adwentowych pt. „Droga do Betlejem – małżeńska szkoła oczekiwania”. Spotkania będą odbywać się w kolejne piątki Adwentu, tj. 5, 12 i 19 grudnia o godz. 19:00 w "Sali Michael” przy Parafii Św. Michała. Więcej informacji na plakacie.
- Czas miesiąca listopada, to czas szczególnej pamięci modlitewnej o naszych zmarłych i bliskich naszemu sercu. Pamiętajmy o wdzięczności naszych serc i o wdzięcznej pamięci o tych co przekroczyli próg wieczności. Przez cały miesiąc listopada możemy zyskać odpust cząstkowy, pod zwykłymi warunkami. Jest to dar Kościoła, którym możemy skutecznie pomóc w skróceniu kar częściowych naszym zmarłym. W zakrystii przyjmujemy wypominki roczne, półroczne, kwartalne, miesięczne. Kartki wystawione są na stoliku. Codziennie przez miesiąc listopad o godz. 17.30 nabożeństwo wypominkowe. Przynieśmy znicze, które poświecimy w czasie nabożeństwa.
- Dziś z dekanatu organizowany jest wyjazd na nocne czuwanie na Jasnej Górze z 16 na 17 listopada.
- W zakrystii do nabycia kalendarze na rok 2026 z MB, z Aniołami, ze św. Janem Pawłem II w cenie 10 zł.
- W świątyni jest ustawiona puszka gdzie możemy składać ofiary na poszkodowanych w czasie wojny na Ukrainie dla dzieci z Mariupola. W imieniu o. Marka Kowalskiego składam wam serdeczne – Bóg zapłać!
- Dziękujemy za posprzątanie kościoła 5 mieszkańcom z BL. 43. Na przyszły tydzień prosimy o posprzątanie świątyni mieszkańców z BL 45. Jednocześnie przypominamy, że sprzątanie rozpoczynamy po porannej Mszy św. w sobotę. Nasz udział w sprzątaniu jest obowiązkiem i wyrazem chrześcijańskiej miłości i wdzięczności naszego serca wobec osób, które przygotowały świątynię w zeszłym tygodniu.
Katecheza, 16 listopada 2025.
Dlaczego Jezus złożył siebie samego Ojcu w ofierze?Jezus Chrystus został umęczony na krzyżu, na wzgórzu Golgoty, podczas obchodów Paschy – największego święta żydowskiego. Stało się to według najnowszych badań biblijnych 7 kwietnia 30 r. Męka i śmierć Jezusa Chrystusa,przedstawione przez Ewangelistów i poświadczone przez inne źródłahistoryczne, były dobrowolną ofiarą Odkupiciela, podjętą ze względu na miłość Ojca (por. KKK 609), który „nas umiłował i posłał Syna swojego jako ofiaręprzebłagalną za nasze grzechy” (1 J 4, 10). Syn Boży, pragnąc wypełnić wolęOjca, wydał na śmierć samego siebie, aby nas wykupić z mocy grzechu iwyzwolić od śmierci wiecznej. Zastępując swoim posłuszeństwem naszenieposłuszeństwo, odkupił nas i pojednał z Ojcem (por. KKK 615). Jezus na nowo przerzucił most przyjaźni pomiędzy Bogiem i ludźmi,dokonując tego za sprawą odkupieńczej męki i śmierci, którą podjął całkowicie dobrowolnie. Katechizm Kościoła Katolickiego określa czyn Zbawiciela mianem„aktu najwyższej wolności” (KKK 609). Jezus stwierdzając, że „zstąpił z niebanie po to, aby pełnić swoją wolę, ale wolę Tego, który Go posłał” (por. J 6, 38),wyraźnie zarazem podkreśla w przeddzień swej męki: „życie moje oddaję zaowce (...) Nikt mi go nie zabiera, lecz Ja od siebie je oddaję” (J 10, 15. 18). OfiaraJezusa Chrystusa, który niejako zastępując grzeszną ludzkość ofiarował siebiena śmierć (por. Iz 53, 12), aby wynagrodzić Bogu Ojcu za nasze winy izadośćuczynić za nasze grzechy, stanowi jedyną i ostateczną ofiarę NowegoPrzymierza. Przywraca nam ona pełną wspólnotę z Bogiem i jest Jego darem,przewidzianym przez Ojca i podjętym przez Syna Bożego (por. KKK 614). Mękai śmierć zapowiedziane w czasie Ostatniej Wieczerzy, obejmują wszystkichludzi: są ofiarą za grzechy całego świata (por. KKK 610). W Starym Testamenciew święto Paschy zabijano baranka na pamiątkę wyzwolenia Izraelitów zniewoli egipskiej. Jezus jest prawdziwym Barankiem Paschalnym, któregośmierć wyzwala nas z niewoli grzechu (por. KKK 608). Podczas każdej Mszyświętej wyznajemy tę prawdę, wołając „Baranku Boży, który gładzisz grzechyświata, zmiłuj się nad nami”. Ilekroć bierzemy udział w NajświętszejEucharystii, uczestniczymy w Ofierze Jezusa Chrystusa i korzystamy z jejobfitych owoców.W Katechizmie Kościoła Katolickiego czytamy, iż „Jezus powołuje swoichuczniów do «wzięcia swojego krzyża i naśladowania Go», ponieważ cierpiał zawszystkich i zostawił nam wzór, abyśmy «szli za Nim Jego śladami»” (KKK618). Uczeń Chrystusa podejmując codzienny krzyż i naśladując Mistrza, maswój udział w męce i śmierci Zbawiciela. Zgodnie z wielowiekową tradycjąKościoła, wyznawcy Chrystusa rozpamiętują treść tego zbawczego zdarzenia ioddają część Zbawicielowi w różny sposób. Czynią to m.in. poprzez rozważanieewangelicznych opisów Jego męki i śmierci oraz bolesnych tajemnic różańca,uczestnictwo w nabożeństwach gorzkich żali i drogi krzyżowej,powstrzymywanie się od udziału w zabawie i od spożywania pokarmówmięsnych w okresie Wielkiego Postu w duchu pokuty i umartwienia.